Saturday, September 7, 2013

First time scan

Assalamualaikum....

quality gambar kurang memuaskan
Alhamdulillah dah scan baby dalam perut ibu... syukur sangat dah nampak memang wujud satu lagi nyawa dalam rahim aku. masih jauh perjalan kami... semoga di permudahkan ya Allah...

ikut kiraan aku yang tak berapa nak arif tentang selok belok kandungan ini telah berusia 8 minggu...masa scan doc estimate size baby dalam 9 minggu.. Alhamdulillah..bukan apa cuma risau baby kecil dari sepatutnya. aku kan sekarang nak cover 3 orang (Along cheeewahh.....baby dan ibu).

pastu baru aku tanya doc.

aku: dah ada heartbeat? 
doc: kata belum ada...
aku: ermmm..bukan sepatutnya dah ada ka? cuak!!!
doc: ok sat....(sambil godek2 di perut)..
aku: sepatutnya week keberapa ada heartbeat
doc: sepatutnya dah ada la...
aku: cuak T_________T!!
doc: ha.......tu dah ada pun....
aku: senyum dalam hati lega sangat syukur Alhamdulillah

lagi 3 minggu baru nak buka buku pink... agak-agak la kan, misi dekat kkia nak bising x? bising ke tak bising biar je la...siapa mampu nak melawan kehendak Allah..rezeki tak ternilai bagi kami suami isteri.... hal isu kewangan aku tetap yakin dengan Allah, inshaaAllah setiap Anak yang lahir ke muka bumi ni dah tertulis rezekinya....

ok...itu sahaja nak update perkembangan baby in my tummy....perut ibu belum berkembang...rasanya kali ni lagi mudah kembang la..sebab selulit masa Along masih ada..


No comments:

Post a Comment